Riyadh, Jeddah, Saudi Arabia

Description

  • Building marketing programs to support specific marketing objectives across different channels and sectors to support the overall strategic marketing plan.
  • Research and analysis of market trends and competitors.
  • Supervising advertising campaigns.
  • Negotiating and liaising with external marketing agencies.
  • Managing the marketing department's budget and ensuring that budget spending delivers a return on investment.
  • Supervising the company's attendance at events such as trade fairs, conferences, and festivals.
  • Managing the design and production of promotional materials such as websites and brochures.
  • Studying economic indicators, tracking changes in supply and demand, identifying customers and their high and future needs, and monitoring competition.
  • Partner with creative teams, other internal stakeholders, and external agencies and suppliers.
  • Directing social media strategies.
  • Search engine monitoring and optimization.
  • Handling customer service issues.
  • Analyze advertising revenue and report to senior management.
In general, marketing managers analyze the effectiveness of all of a company's marketing efforts and sales campaigns.


Requirements

  • خبرة في بناء برامج التسويق.
  • مهارات في إدارة المشاريع.
  • قدرة على حل المشكلات ،بما في ذلك التفكير القائم على المقاييس.
  • دراية بالتخطيط المالي والاستراتيجية.
  • التمكن من التحليل الإحصائي ودراسة بحوت السوق.
  • التدريب والمشاركة.
  • خبرة مثبتة في تحديد الجماهير المستهدفة وابتكار وقيادة الحملات التسويقية عبر القنوات بشكل إبداعي.
  • مواكبة أحدث الاتجاهات وأفضل الممارسات في التسويق عبر الأنترنيت. 

Bonuses

مكافآت حسب سياسة الشركة عند تحقيق الاهداف 

Benefits

housing, transportation, insurance

Responsibilities

  • الإشراف على قسم التسويق.
  • تقييم وتطوير استراتيجيتنا التسويقية وخطتنا التسويقية.
  • تخطيط وتوجيه وتنسيق جهود التسويق.
  • توصيل خطة التسويق.
  • البحث في الطلب على منتجاتنا وخدماتنا.
  • البحث المنافس.
  • تحديد العملاء المحتملين.
  • تطوير العروض الترويجية مع مديري الإعلانات.
  • تجميع القوائم التي تصف عروضنا.
  • تطوير وإدارة الحملات الإعلانية.
  • بناء الوعي بالعلامة التجارية وتحديد المواقع.
  • دعم المبيعات وجهود توليد الرصاص.
  • تنسيق المشاريع التسويقية من البداية حتى النهاية.
  • تنظيم مؤتمرات الشركات والمعارض التجارية والفعاليات الكبرى.
  • الإشراف على استراتيجية التسويق عبر وسائل التواصل الاجتماعي وتسويق المحتوى.
  • العمل مع قسم المبيعات لتطوير استراتيجيات التسعير لزيادة الأرباح وحصة السوق إلى أقصى حد مع موازنة رضا العملاء.
  • فهم وتطوير الميزانيات والتمويل، بما في ذلك النفقات ومُخصصّات البحث والتطوير وعائد الاستثمار وتوقعات خسارة الربح.