Maqam Group offers many businesses and services.

{{trans:36ffebe763c0eba739bca1bdabfea7f7_1}} image
الرؤية : 
  • قيادة تطوير الفنادق والمطاعم والمجمعات التجارية وتحسين معايير الخدمة لتمييز مجموعة مقام  كرائدة للإبداع والابتكار في مجتمع السياحة محلياً وإقليمياً وعالمياً بالإضافة إلى تحقيق التنمية المستدامة للقطاع.
الرسالة :
  • نمضي دوماً بدافع قوي لتحقيق نجاحات مبهرة لجميع العلامات التجارية التي نديرها و السعي إلي الكمال من خلال تقديم أفضل تجربة تفوق توقعات عملائنا و تحقق رضاهم عن طريق تقديم الراحة، الفعالية، الكفاءة المهنية و اللياقة .. كما نوفر لموظفينا بيئة عمل جاذبة و مجزية تمكنهم من تقديم أفضل خدمة ممكنة. 
قيمنا :
  • الاحترام
نحن نراعي أفكار الآخرين ونتشارك المعلومات بصراحة لبث الثقة وتشجيع التعاون داخل الشركة.

  • الخدمة
نحن نتعامل مع التحديات التي تواجه عملاءنا بحماس وعناية، ونحرص على إنشاء علاقات طويلة الأمد من خلال التعامل مع الأشخاص المناسبين، ورأس المال والفرص الملائمة.

  • النزاهة
ما من شخص أو صفقة أو عميل أكثر أهمية من التزامنا تجاه شركتنا والقيم التي نمثّلها.

  • التميّز
نحن نُركّز دائماً على تحقيق نتائج مربحة يستفيد منها عملاؤنا وموظفونا والمساهمون في شركتنا.

سوف نواصل تحقيق نمواً قياسياً وتوسع حقيقياً ، والاستفادة من خبراتنا في إدارة وتشغيل الفنادق ترخيص وزارة السياحة  ج رقم (20000030)  والمطاعم والمجمعات التجارية وإدارة الاملاك  المقدر إنشاؤها في المستقبل، ومراكز المؤتمرات والمعارض ، النوادي، والشقق الفندقية وأفضل المنتجعات. ونسعى إلى الحصول على فرص جديدة داخل مملكتنا الحبيبة، وتكوين شراكات جديدة ترمي إلى أهداف مماثلة لديها نفس طموحاتنا. كما ستبذل مجموعة مقام كل ما بوسعها من أجل تقديم مستويات ممتازة من الجودة والخدمة لشركائنا، وعملائنا،

تم إطلاق وتأسيس  شركة مقام  إحدى شركات سليا القابضة للإستمار في مجالات عدة  كالإدارة والتشغيل والصيانة والتشييد والاستشارات كالفنادق والمطاعم والمجمعات التجارية والمقاولات العامة والخدمات المساندة على مدى السنوات الماضية . نافسنا للحصول على ثقة العملاء .
{{trans:de830e8ad5b92a1748fc68dcb0db3e83_1}} image

{{trans:c976c7b9c8f3d8f1193e5ff8e1bf4a6c_1}} image
تأسست 'مجموعة  مقام ' برؤية احترافية واضحة، وأهداف تهدف إلى تقديم خدمات متنوعة للفنادق من  إدارة وتشغيل وصيانة وتشييد وتدريب وتوريد وتأثيث وإستشارات إدارية واستقطاب الكوادر الفنية والموارد البشرية والتسويق و العديد من الخدمات في كافة المجلات كالفنادق والمنتجعات الراقية ‘ انشطة التشييد والبناء ، الخدمات العقارية وخدمات الدعم والامدادات . نحن نعتبر أنفسنا شركاء نجاحكم، ونقدم الدعم الكامل في كافة المجالات الإدارية والتشغيل والصيانة وتوفير حلول مُبتكرة تُلبي تطلعاتكم وتحقق أهدافكم. ونعمل وفق المعايير الدولية .

Maintenance, operation and cleaning work

Our maintenance, operation, and cleaning services offer comprehensive and integrated solutions to ensure continuity and efficient performance. We maintain and operate all types of residential and commercial facilities, ensuring their cleanliness with a team of specialized experts.

Investment Management

We help you identify the right markets and properties to invest in based on your vision and current and expected future tourism trends. We provide you with accurate advice on the best and most efficient use of land or buildings. Maqam Hospitality Hotel Operations has contracts with companies specialized in most hotel and hospitality investment activities, from the investment idea to operation. It also provides contracting, renovation, and hotel finishing works. We also provide planning, interior design, and decoration services. We meet all our clients' needs and services. We implement projects using advanced and various technologies to execute them professionally. Since its establishment in 2015, we have strived to be proficient and professional in our work. Maqam Hospitality Hotel Operations' vision is to maintain its growth as one of the Saudi groups that works to facilitate services to customers and meet their needs. Since its establishment, we have strived to be proficient and professional in our work.

Hotel Operations Management

We help you deliver the best possible experience for your guests through informed and proactive management and smart investments while providing strategic insights to help you make key decisions and steps – from operator selection and contract negotiations to budgeting and capital expenditure.

Design, development or renewal

We help you create beautiful and functional spaces for guests and the community, ensuring that every element of your project, from cost control to supplier selection, is well-managed. We work with you to turn your ideas into reality

All electrical works for buildings

Get reliable and superior electrical services for your new building or for updating your existing electrical system with Building Electrical Works, ensuring top performance and optimal safety.

Jobs

Accountant

Jeddah, Saudi Arabia - 004
The hotel accountant is responsible for the day-to-day financial management of the hotel, including recording transactions, preparing financial reports, managing payments and receipts, and ensuring compliance with accounting policies and procedures. The role aims to support management in making informed financial decisions and maintaining accurate financial records.

  1. خبرة عملية لا تقل عن سنتين في المحاسبة المالية 
  2. درجة بكالوريوس أو دبلوم في المحاسبة 
  3. مهارات تحليلية عالية واهتمام بالتفاصيل 

  1. تأمين طبي 
  2. بدلات : ( سكن - نقل) 
الحوافز 
علاوة سنوية 
Accounts Receivable and Payable Management:
Preparing and reviewing invoices issued to the hotel and ensuring their accuracy.
Follow up on collecting payments from customers and agents.
Process supplier invoices and verify their accuracy before payment.
Preparing and settling supplier and customer account statements.
Cash and banking transactions:
Reconcile bank accounts on a daily or weekly basis.
Managing petty cash and fund reconciliation.
Monitor cash, checks and deposits.
Recording financial transactions:
Recording all daily financial transactions in the accounting system (such as sales, purchases, expenses, revenues).
Ensure implementation of Generally Accepted Accounting Principles (GAAP) and hotel policies.
Reporting:
Preparing periodic financial reports (daily, weekly, monthly) such as daily revenue reports, expense reports, and cash flow reports.
Assist in preparing balance sheets and income statements.
Audit assistance:
Cooperate with internal and external auditors and submit required documents.
Assist in periodic inventory counts of assets and inventory.
Apply now

Project Manager

Jeddah, Saudi Arabia
إدارة وتنظيم جميع أنواع المشاريع، ا وإعداد خطط عمل شاملة جنبًا إلى جنب مع المهام الإدارية لضمان اكتمال جميع المشاريع في الوقت المحدد وفي حدود الميزانية وتلبية معايير الجودة العالية
 



- درجة البكالوريوس في إدارة اعمال أو تخصص ذي صلة - شهادة 2PRINCE / PMP ميزة إضافية - خبرة عملية كمنسق مشروع أو دور مماثل وفي إدارة المشاريع، من الفكرة إلى التسليم - القدرة على إعداد وتفسير المخططات االنسيابية والجداول الزمنية وخطط العمل خطوة بخطوة - مهارات تنظيمية جيدة، بما في ذلك تعدد المهام وإدارة الوقت - مهارات قوية في التعامل مع العميل والعمل الجماعي - اإللمام بإدارة المخاطر ومراقبة ضمان الجودة - معرفة عملية جيدة بـ Project Microsoft وPlanner Microsoft - خبرة عملية مع أدوات إدارة المشاريع )مثل Basecamp أو Trello) 
Transportation and accommodation allowance
Social and medical insurance
Coordinate project management activities, resources, equipment, and information Divide projects into actionable actions and set timeline Liaise with clients to define and define requirements, scope, and objectives Assign tasks to the team and help manage schedule Ensure client needs are met as projects evolve Assist in budgeting Analyze risks and opportunities Oversee project procurement management Monitor project progress and deal with any issues that may arise Act as a point of contact to report project status to all involved Work with the project manager to eliminate roadblocks Use tools to monitor work hours, plans, and expenditures Issuance of all documents Appropriate legal papers (such as contracts and terms of agreement) - Create and maintain comprehensive project documents, plans and reports - Ensure that standards and requirements are met by performing quality assurance checks
Apply now

Hotel Marketing Manager

Riyadh, Jeddah, Saudi Arabia - 54353
  • Building marketing programs to support specific marketing objectives across different channels and sectors to support the overall strategic marketing plan.
  • Research and analysis of market trends and competitors.
  • Supervising advertising campaigns.
  • Negotiating and liaising with external marketing agencies.
  • Managing the marketing department's budget and ensuring that budget spending delivers a return on investment.
  • Supervising the company's attendance at events such as trade fairs, conferences, and festivals.
  • Managing the design and production of promotional materials such as websites and brochures.
  • Studying economic indicators, tracking changes in supply and demand, identifying customers and their high and future needs, and monitoring competition.
  • Partner with creative teams, other internal stakeholders, and external agencies and suppliers.
  • Directing social media strategies.
  • Search engine monitoring and optimization.
  • Handling customer service issues.
  • Analyze advertising revenue and report to senior management.
In general, marketing managers analyze the effectiveness of all of a company's marketing efforts and sales campaigns.


  • خبرة في بناء برامج التسويق.
  • مهارات في إدارة المشاريع.
  • قدرة على حل المشكلات ،بما في ذلك التفكير القائم على المقاييس.
  • دراية بالتخطيط المالي والاستراتيجية.
  • التمكن من التحليل الإحصائي ودراسة بحوت السوق.
  • التدريب والمشاركة.
  • خبرة مثبتة في تحديد الجماهير المستهدفة وابتكار وقيادة الحملات التسويقية عبر القنوات بشكل إبداعي.
  • مواكبة أحدث الاتجاهات وأفضل الممارسات في التسويق عبر الأنترنيت. 
مكافآت حسب سياسة الشركة عند تحقيق الاهداف 
housing, transportation, insurance
  • الإشراف على قسم التسويق.
  • تقييم وتطوير استراتيجيتنا التسويقية وخطتنا التسويقية.
  • تخطيط وتوجيه وتنسيق جهود التسويق.
  • توصيل خطة التسويق.
  • البحث في الطلب على منتجاتنا وخدماتنا.
  • البحث المنافس.
  • تحديد العملاء المحتملين.
  • تطوير العروض الترويجية مع مديري الإعلانات.
  • تجميع القوائم التي تصف عروضنا.
  • تطوير وإدارة الحملات الإعلانية.
  • بناء الوعي بالعلامة التجارية وتحديد المواقع.
  • دعم المبيعات وجهود توليد الرصاص.
  • تنسيق المشاريع التسويقية من البداية حتى النهاية.
  • تنظيم مؤتمرات الشركات والمعارض التجارية والفعاليات الكبرى.
  • الإشراف على استراتيجية التسويق عبر وسائل التواصل الاجتماعي وتسويق المحتوى.
  • العمل مع قسم المبيعات لتطوير استراتيجيات التسعير لزيادة الأرباح وحصة السوق إلى أقصى حد مع موازنة رضا العملاء.
  • فهم وتطوير الميزانيات والتمويل، بما في ذلك النفقات ومُخصصّات البحث والتطوير وعائد الاستثمار وتوقعات خسارة الربح.
Apply now

استقبال فندقي ( سعودي & سعودية )

Safety, Jeddah, Saudi Arabia
Essential tasks:
Welcome and reception: Greet guests with a smile and welcome, and provide assistance with luggage and directions to their rooms.
Room Reservations: Handling reservations, whether direct or online, and ensuring that suitable rooms are available for guests.
Check-in and Check-out: Complete guest check-in and check-out procedures, hand over keys, and prepare bills.
Answering inquiries: Answering all guest inquiries about the hotel, available services, and nearby facilities.
Managing administrative tasks: handling phone calls, managing messages, and organizing appointments.
Essential skills for a receptionist:
Communication skills: Ability to communicate with guests of different nationalities and cultures.
Courtesy and Professionalism: Treat guests with courtesy and respect, even in difficult situations.
Problem Solving: The ability to analyze problems and find quick and effective solutions.
Ability to work under pressure: Ability to handle multiple tasks at once, and remain calm in stressful situations.
Knowledge of Products and Services: Comprehensive knowledge of all hotel services and facilities.
Computer skills: Ability to use hotel reservation software and other computer systems.
تامينات اجتماعية ، تامين طبي ، بدل سكن ، بدل نقل ، 

Apply now

 
0+
 
0+
 
0+
 
0

  • RFQA7621 Eastern Ring Road Branch, Riyadh Saudi Arabia
  • General Administration in Riyadh